„Na Královně jsme pracovali a dávali jsme do pořádku věci, které na ní zůstaly ještě z předešlého Dakaru. Celkově jsme ji zvelebili,“ říká čtyřicetiletý pokračovatel dakarské tradice rodiny Lopraisových o voze, za jehož volantem se v roce 2019 rozloučil s jihoamerickou érou prestižního maratonu. „Situace kolem nemoci covid-19 však ovlivnila naše partnery, kteří se s Královnou chtěli Dakaru zúčastnit. Právě v těchto dnech jsme se dozvěděli, že své plány museli přehodnotit. Ale jsme v kontaktu s dalšími zájemci, jsme otevření i dalším variantám a Královnin návrat na Dakar zatím určitě nevzdáváme, protože je na start de facto připravená.“
Do Saúdské Arábie by navíc mohla zamířit i legendární Tatra Puma, s níž Karel Loprais vybojoval na přelomu století tři dakarská vítězství. ASO totiž na rok 2021 poprvé vypisuje také soutěž Dakar Classic, jež je určena pro vozy, které se významných mezinárodních maratonských soutěží účastnily před rokem 2000.
„Jakmile se na veřejnost dostaly první informace o Dakar Classic, ozvali se nám zájemci, kteří by to rádi zkusili s Pumou. Přemýšlíme o tom, ale počkáme si, až pořadatelé zveřejní pravidla a další informace. Přeci jen se jedná o vůz, ke kterému máme mimořádný vztah,“ upozorňuje frenštátský závodník.
Důkladná příprava na Blízkém východě
Po testech, které se uskuteční na přelomu srpna a září v Evropě, odešle Instaforex Loprais Team závodní a doprovodnou techniku na Arabský poloostrov, kde si ji na počátku listopadu vyzvedne.
„Ve Spojených arabských emirátech si chceme v klidu vyzkoušet všechny nové věci, protože třeba problém, který se nám objevoval na letošním Dakaru, se nám v Evropě neukáže. Stejný plán jsme měli i loni, ale z časových důvodů, spojených se stavbou nového auta, se to nestihlo,“ připomíná Loprais a nevylučuje, že by mohl změřit síly s konkurencí ještě před Dakarem. „Pokud bude všechno dobře fungovat, tak bych chtěl jet koncem listopadu Abu Dhabi Desert Challenge.“ |