„Dneska nás trochu opustilo štěstí, když po skoku z jedné malé duny nevydrželo servo řízení. Jedná se o díl, který nemáme s sebou, takže Lady nemůže v poušti zatáčet,“ popisuje Aleš Loprais. „Je to takové zvláštní, relativně jednoduché místo, přitom nás tu pár skončilo. Vedle nás se vykoulel jeden Can-Am a Gert Huzink tu zničil šasi svého kamionu.“
Na pomoc Lopraisově posádce vyrazili mechanici s doprovodnými vozy Instaforex Loprais Praga Teamu. V tuto chvíli je jisté, že Praga #508 desátou etapu nedokončí, ovšem podle pravidel soutěže by po opravě mohla nastoupit do dvou závěrečných dnů, byť za cenu výrazné časové penalizace a bez naděje na umístění mezi nejlepšími v celkové klasifikaci.
„V tuto chvíli ještě nevím, jestli se to povede vyřešit a budeme pokračovat dál. Naším cílem byla první trojka, i když je čím dál těžší prosadit se proti továrnímu Kamazu. Nicméně prali jsme se se ctí. Věřili jsme v bednu, která byla blízko. Těšili jsme se na zítřejší etapu, která měla být výživná, ale holt to nevyšlo. To je Dakar. Moc jsem chtěl, obzvlášť pro Káju, který na nás celou dobu dohlížel a věřím, že dohlédl i teď, kdy jsme dali tento menší skok, ale nestalo se nic vážnějšího a všichni jsme zdraví a celí,“ připomíná frenštátský závodník svého strýce a šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise, jenž zemřel krátce před startem letošního ročníku slavného pouštního maratonu.
„Chtěl bych ještě jednou poděkovat za podporu všem, hlavně rodinám, fanouškům a partnerům, kteří jdou do téhle veliké hry s námi. Velice si toho vážíme. Zůstaňte s námi i do budoucna,“ uzavírá Aleš Loprais.
|