„Začalo brutálně pršet a v řece, kterou jsme měli přejet, byla zapadlá bugina. Snažili jsme se ji vyprostit, což se podařilo, i když Cristina už byla skoro až po krk ve vodě,“ líčí Aleš Loprais. „Chvílemi to vypadalo, že se rally zastaví, protože za deště se zdejší řeky vzedmou během minuty, což jsme viděli na vlastní oči. Zatímco čtyři kamiony před námi měly ještě jakžtakž dobrý průjezd, v době našeho příjezdu byla hladina už zase o něco výš, a jak jsme zastavili u té buginy, zvedla se o dalších čtyřicet centimetrů. Byla to brutální průtrž mračen, která způsobila menší potopu i v bivaku, ale zítřejší etapa by se měla jet tak, jak ji organizátoři původně naplánovali. Je vidět, že to je nastavené hodně tvrdě, ale my se budeme snažit jet tak jako v předchozích dnech. Dnešek byl spíše o přežívání a jsem fakt rád, že jsme dojeli a držíme slušné umístění.“
Do kontrolního bodu na 377. kilometru, kde byla rychlostní zkouška předčasně zastavena, přijela Praga se startovním číslem 508 jako pátá, ale cestou minula jeden z povinných průjezdních bodů a s patnáctiminutovou penalizací se ve výsledcích etapy zařadila na desátou příčku. V průběžném pořadí patří Lopraisovi druhá pozice s odstupem necelých šesti minut od Jaroslava Valtra st., který se ujal vedení. Před třetím van Kasterenem má pilot Pragy k dobru deset a půl minuty.
Ve středu 4. ledna pokračuje soutěž druhou okružní a celkově již čtvrtou etapou (574 km), která závodníky provede oblastí západně od Háilu. Více než třetina speciálky dlouhé 425 km má vést v dunách, přičemž především prvních sto kilometrů by podle informací organizátorů mělo udělat dojem i na protřelé pouštní lišky, které už mají v písečných přesypech něco naježděno. Terénní nástrahy navíc nepochybně umocní aktuální nevlídné počasí. O nic jednodušší zřejmě nebude ani druhá polovina měřeného úseku vytyčená převážně v písku, neboť stavitelé trati už dopředu varují před záludnou navigací. |