Etapu z Haradhu do Shubaytahu vypsali pořadatelé Rally Dakar 2020 jako maratonskou. Podle pravidel soutěže se tudíž účastníci musí ve večerním bivaku obejít bez pomoci mechaniků a zázemí svých týmů. O závodní techniku se starají pouze vlastními silami, s využitím dílů a nástrojů, které si přivezli s sebou.
Velmi dlouhou noc proto ze včerejška na dnešek prožili především mechanici.
„Z preventivních důvodů jsme měnili turbo, samozřejmě pneumatiky, doplňovali jsme oleje, zkontrolovali celé auto, promazali řízení,“ rekapituluje palubní mechanik Petr Pokora. „Vyráběli jsme také výfuk, který nás včera pozlobil, a měnili hadice, které poškodil. A museli jsme samozřejmě zabalit všechny věci, které s sebou běžně nevozíme. Konkrétně jde například o řídící jednotku, powerbox, spojovací tyče, vzduchový filtr a různé snímače.“
Středeční rychlostní zkouška měla měřit 534 kilometrů a vyvrcholit třicetikilometrovým průjezdem dunovým polem, ovšem příroda byla proti. Písečná bouře a snížená viditelnost přiměly pořadatele k zastavení speciálky už po 223 kilometrech.
I na zkrácené trati dokázali Aleš Loprais s Khalidem Alkendim a Petrem Pokorou najet na Sergeje Vjazoviče 24 minut a svůj odstup od průběžně třetího Bělorusa snížili na 41 minut, přestože se sami potýkali s technickými problémy.
„Dneska se opět projevil problém se senzorem turba. Pětkrát jsme museli zastavit a resetovat auto,“ popisuje Aleš Loprais. „Místy to bylo o přežívání. Nicméně i tak musíme poděkovat naší Lady, že nás dotáhla do finiše. Před zítřejší velmi těžkou etapou se jí s kluky budeme intenzivně věnovat. Dnes to máme bez mechaniků, takže budeme makat všichni. Bude to zajímavá noc.“
Předposlední etapa Dakaru 2020 zavede soutěžní karavanu zpět do Haradhu. Trať měří celkem 744 kilometrů, 379 km se pojede jako rychlostní zkouška. Na úvodních 80 kilometrech se posádky budou muset popasovat s nejimpozantnějšími dunami celé Saúdské Arábie. |